تخلیه چاه و عوامل پر شدن چاه

تخلیه چاه و عوامل پر شدن چاه ،  چاه فاضلاب ساختمان های قدیمی هر سال نیاز به بازدید دارند تا میزان حجم فاضلاب موجود در چاه،نیاز به تخلیه چاه، نشتی چاه فاضلاب برای جلوگیری از ریزش و پر شدن چاه فاضلاب بررسی شود.

یکی از راه های تشخیص پر شدن چاه فاضلاب بوی بد اطراف چاه می باشد که نیاز به تخلیه چاه پیدا میکنید. اگر چاه مدت ها گرفته باشد اطراف آن دچار نشتی می شود و طولانی شدن زمان پر بودن چاه سبب ریزش دیواره های اطراف آن خواهد شد. با پرشدن چاه فاضلاب، آب توالت به راحتی تخلیه نشده و مشکل ساز می شود.

تخلیه چاه تهران،تخلیه چاه فاضلاب در تهران

در صورت بروز این موارد افراد به سراغ شرکت های تخلیه چاه رفته و با تخلیه چاه فاضلاب برای مدت کوتاهی دیگر توالت منزلشان دچار گرفتگی نمی شود. اما پس از گذشت مدت کوتاهی چاه فاضلاب دوباره دچار گرفتگی می شود و با انجام بررسی های لازم مشخص می شود که چاه دوباره پر شده است که این مورد نشان دهنده ی کاربلد نبودن نیروی شرکتی است که انتخاب کردید میباشد پس در انتخاب شرکت تخلیه چاه مورد نظرتان دقت کنید.

مطلب پیشنهادی : بررسی علت گرفتگی چاه فاضلاب

تخلیه چاه و عوامل پر شدن چاه-معین سرویس

علل مهم پر شدن چاه و نیاز به تخلیه چاه 

جنس خاک چاه 

یکی از عوامل مهم در انتخاب محل مناسب برای حفر چاه فاضلاب قدرت جذب خاک آن است زیرا مدتی پس از ورود آب و فاضلاب به درون چاه این مواد جذب خاک می شوند. بنابراین اگر خاک چاه قدرت جذب بالایی نداشته باشد این مواد انباشته شده و چاه پر می شود. که به دنبال آن لازم است عملیات تخلیه چاه انجام شود.

با انتخاب زمین مناسب، جذب فاضلاب به درستی انجام می شود. زمینی از جنس شن و ماسه به دلیل خاصیت جذب بالای آن گزینه مناسبی برای حفر چاه است اما زمینی با خاک رس مناسب فاضلاب نبوده و چاه زودتر پر می شود.

مواد زائد فاضلاب عامل پر شدن چاه

محتویات فاضلاب خود می توانند سبب پر شدن چاه شوند به این ترتیب که مواد جامد درون فاضلاب به دیواره چاه می چسبد و لایه ای مقاوم در برابر آب ایجاد می کند و دیگر دیواره چاه قدرت جذب فاضلاب را نخواهد داشت و به زودی چاه پر می شود و نیاز به تخلیه چاه پیدا می کنید. در این صورت خالی کردن چاه تنها برای دفع این مواد کافی نیست و لازم است در کنار آن لایروبی نیز انجام شود.

ورود آب باران به چاه فاضلاب

یکی از علل پر شدن چاه در مناطقی که میزان بارش باران زیاد است ، نفوذ آب به چاه های فاضلاب است . این امکان که چاه ها در مناطق بارانی زودتر از زمان مورد انتظار پر می شود و نیاز به تخلیه چاه پیدا میکند.

راه حلی که برای این مشکل توصیه می شود حفر چاه مجزا برای آب باران به منظور جلوگیری از پر شدن زودتر از موعد چاه فاضلاب می باشد .

مطلب بیشتر : چه طور بفهمیم چاه فاضلاب پر شده است ؟

تخلیه چاه و عوامل پر شدن چاه-معین سرویس

تخلیه چاه فاضلاب و لایروبی چاه  

فاضلاب منازل قدیمی پس از گذشت سال های زیاد در دیواره های چاه فاضلاب رسوب می کنند و رفته رفته موجب کاهش حجم انباره ی چاه می شوند.

این رسوبات به دیواره های چاه چسبیده و به راحتی با تخلیه چاه فاضلاب جدا نمی شوند. از این رو با تخلیه چاه فاضلاب فقط مقداری از مواد فاضلاب چاه از آن خارج شده و مقدار زیادی دیگر هنوز در چاه فاضلاب موجود می باشد. این امر موجب می شود که آب فاضلاب نتواند به درون زمین نفوذ کند و در نتیجه گرفتگی سریع چاه فاضلاب را به دنبال خواهد داشت.

از دیگر عواملی که موجب زود پر شدن چاه فاضلاب می شود زمین نامناسب می باشد. اگر جنس خاک به گونه ای باشد که آب نتواند در آن به راحتی نفوذ کند چاه مکررا در طی مدت کوتاهی پر می شود. این گونه چاه ها نیز با لایروبی توسط افراد حرفه ای می توانند تعمیر شوند.

پس از آنکه تخلیه چاه فاضلاب کامل انجام شد، افراد حرفه ای در شرکت های تخلیه چاه با حفظ اصول ایمنی و تجهیزاتی مثل دستگاه های لجن کش و کف کش با مته هایی مخصوص رسوبات چسبیده به دیواره های چاه را تراش زدایی کرده و سپس با تانکرهای مکنده و دستگاه لجن کش چاه را پاکسازی می نمایند.

مطلب پیشنهادی : لوله بازکنی و تخلیه چاه شهر تهران

تخلیه چاه فاضلاب را به ما بسپارید 

برای تخلیه چاه مناطق تهران ، کرج به صورت ۲۴ ساعته حتی روزهای تعطیل می توانید با شرکت خدماتی معین سرویس در ارتباط باشید تا در زمینه ی تخلیه چاه فاضلاب بهترین خدمات را دریافت کنید. تخلیه چاه یک سری فنون دارد که باید آن را جدی بگیرید و حتما آن را به نیروهای کاربلد بسپارید پس بهتر است با شرکت خدماتی حرفه ای معین سرویس تماس بگیرید تا خدمات تخلیه چاه را دریافت نمایید. هرجای تهران و کرج که باشید فرقی نمیکند میتوانید با معین سرویس تماس بگیرید.

Comments 0

Leave a Comment