رفع یخ زدگی لوله های آب و جلوگیری از آن

برای رفع یخ زدگی لوله های آب راه های مختلفی وجود دارد که امروز در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید تا از راه های آن آگاهی پیدا کرده و برای جلوگیری از آن اقدامات لازم را انجام دهید.

یخ زدگی لوله در فصل سرما آغاز می شود و اگر متوجه آن نشویم منجر به ترکیدگی لوله خواهد شد پس با ما همراه باشید.

مطالب پیشنهادی : 

استاندارد های تخلیه چاه فاضلاب

لوله بازکنی فوری در تهران

تخلیه چاه فوری در تهران

چه لوله هایی در معرض یخ زدگی هستند؟

معمولا لوله هایی در معرض یخ زدگی قرار دارند که در خارج از ساختمان و بدون عایق قرار گرفته اند یا بدون هیچ عایقی نصب شده اند و اگر اقدام به رفع یخ زدگی نکنیم منجر به ترکیدگی لوله می شود و در آن صورت مشکلات دو برابر خواهد شد پس از قدیم گفتن پیشگیری بهتر از درمان است.

اگر از ترکیدگی لوله مطلع نشدید ولی حس میکنید که لوله ی ساختمان یا ویلای شخصیتان ترکیده است میتوانید با متخصصین لوله بازکنی و تشخیص ترکیدگی لوله تماس بگیرید تا آن ها با بازرسی و با استفاده از دستگاه های مخصوص بتوانند به راحتی نقطه ی ترکیدگی لوله را تشخیص دهند.

موارد جلوگیری از یخ زدگی لوله در فصل زمستان چیست؟

۱-عایق بندی لوله های روکار و لوله هایی که در هوای آزاد قرار دارند را با مواد مخصوص یا پشم شیشه بپیچانید.

۲-بستن فلکه ی آب واحد های خالی و همچنین بستن درب و پنجره ها که هوای سر به داخل ساختمان نفوذ نکند.

۳-بستن آب لوله هایی که غیر ضروری است البته در صورتی که فلکه ای برای این منظور وجود داشته باشد.

۴-در صورت امکان لوله های آبی که در مجاورت هوای سرد قرار گرفته اند را در هنگام شب و اوقاتی که هوا خیلی سر می شود کمی باز بگذارید تا آب داخل آن عبور کند این کار باعث می شود تا لوله یخ نزند.

۵-برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور آب میتوانید اتصالات آن را با پشم شیشه بپوشانید و برای حوضچه ی آن یک درپوش مناسب تهیه کرده و روی آن قرار دهید و همچنین میتوانید دیواره های حوضچه کنتور را با سیمان عایق بندی نمایید.

اگر همه ی موارد را رعایت نمایید میتوانید از ترکیدگی لوله و یخ زدگی آن جلوگیری نمایید ، اما اگر تجربه ی کافی در این زمینه نداشتید میتوانید با شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند و تخصص دارند تماس بگیرید.

اگر هم برای جلوگیری از یخ زدگی لوله دیر اقدام کرده اید و لوله های ساختمان دچار یخ زدگی شده اند برای جلوگیری از ترکیدگی آن ها میتوانید با شرکت لوله بازکنی تماس بگیرید.

مطالب پر بازدید : 

تخلیه چاه در سراسر تهران

تخلیه چاه اصولی و بهداشتی

لوله بازکنی و تخلیه چاه ظرفشویی

رفع یخ زدگی لوله های آب و لوله بازکنی

چگونگی رفع یخ زدگی لوله آب 

اگر لوله های آب دچار یخ زدگی شده اند میتوانید با انجام دادن کارهای زیر برای رفع یخ زدگی استفاده کنید تا مانع از ترکیدگی لوله آب منزل یا ویلای خود شوید.

۱-محل دقیق یخ زدگی لوله را پیدا کنید و شیر آب مربوط به آن لوله را باز بگذارید.

۲-به هیچ وجه از آب جوش برای باز کردن یخ زدگی لوله ی آب منزلتان استفاده نکنید چون باعث ترکیدگی لوله خواهد شد بهتر است از یک حوله یا دستمال برای رفع یخ زدگی محل مورد نظر استفاده کنید و روی دستمال مورد نظر کمی آب ولرم بریزید سپس روی لوله بگذارید.

۳-از سشوار با فاصله ۱۰ سانتی متر از محل میتوانید یخ زدگی لوله را برطرف کنید.

به طور کلی برای رفع یخ زدگی لوله باید به مرور و یواش یواش لوله را گرم کنید تا دچار خسارت نشوید و البته این کار را هم میتوانید به متخصصین بسپارید تا آنها با تجربه ی خود یخ زدگی را به طور کامل رفع کنند.

دلیل بوی بدی که از لوله ها می آید ناشی از چیست؟

تنها دلیل آن پر بودن لوله های فاضلاب است و در زمانهایی که باران میبارد هم بدتر می شود. اگر بوی بد اذییتان می کند باید با متخصصین لوله بازکنی تماس بگیرید تا مواد زائدی که در لوله ی فاضلاب انباشته شده است را خارج کنند که دیگر آن بوی بد را استشمام نکنید.

اگر شرکت لوله بازکنی که انتخاب میکنید کارش را درست انجام دهد و به طور کامل لوله ی فاضلاب را تخلیه کند دیگر مشکلی از بابت بوی بد نخواهید داشت ولی کارش را درست انجام ندهد و مواد زائد را جا بگذارد کار را سرسری انجام دهد همان آش و همان کاسه است پس باید برای در نظر گرفتن بهترین شرکت لوله بازکنی دقت لازم را بکنید.

لوله بازکنی و رفع بوی بد - معین سرویس

معین سرویس بهترین انتخاب شما 

برای انتخاب بهترین شرکت لوله بازکنی ، تخلیه چاه میتوانید با شرکت فنی معین سرویس در ارتباط باشید. شرکت معین سرویس در نظر دارد که بهترین ها را خدمت شما عزیزان ارائه نماید تا لبخند رضایت را بر لبان شما عزیزان بنشاند.

شرکت فنی معین سرویس به صورت ۲۴ ساعته و در تمام روز های هفته ، حتی در روز های تعطیل به شما عزیزان خدمات ارائه میدهد.

برای در تماس بودن با معین سرویس فرقی نمیکند که در کدام منطقه یا محله از تهران هستید فقط با شماره های زیر تماس بگیرید تا نیروهای متخصص ما با سرعت خدمت شما برسند .

Comments 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سلیمی

    2019-11-11 | پاسخ

    یخ زدن لوله ها واقعا بد بلاییه! تو همین تهران ما هر چند سال باید یه بار باید زنگ بزنیم لوله بازکنی بیان این لوله هارو وا کنن!

  • Leave a Comment