روشهای لوله بازکنی و علت گرفتگی آن

روشهای لوله بازکنی و علت گرفتگی آن که امروزه گرفتگی لوله ها و مسدود شدن لوله فاضلاب به یک مشکل در ساختمان ها تبدیل شده است. ولی ما می توانیم با دقت نظر در مورد شرکت های لوله بازکنی و انجام کارهای اصولی و کارشناسان ما در مورد لوله بازکنی این مشکل را برطرف کنیم واز شر گرفتگی لوله ها خلاص شویم.

علت گرفتگی لوله چیست؟

دلیل گرفتگی لوله ها اغلب جمع شدن مو در داخل لوله و سیفون و جرم گرفتن لوله هاست که مانع عبور آب می شود. معمولا چربی ها و موها باعت گرفنگی لوله می شوند. متاسفانه این مواد به لوله های فاضلاب و سیفون ها چسبیده و معمولا در ساختمان های قدیمی که لوله ها اغلب از جنس چدن هستند آسیب می رسانند و باعث پوسیدگی و سوراخ شدن لوله ها می شود. لوله های پلاستیکی در این مواقع کمتر آسیب می بینند. به یاد داشته باشید به منظور جلوگیری از آسیب لوله ها، برای باز کردن لوله ها حتما به یک لوله بازکنی مراجعه کنید.

در ظاهر گرفتگی لوله ها تهدید جدی برای خانه شما (مانند آتش سوزی) ایجاد نمی کند، اما در کل مسئله ای است که باید در اسرع وقت باید به وسیله لوله بازکنی برطرف شود. عواقب ناشی از عدم انجام به موقع این امر می تواند منجر به ورود مواد بدبو و کثیف داخل فاضلاب به محوطه حیاط یا خانه شود.

اگر می خواهید با هزینه های سنگین لوله بازکنی مواجه نشوید بهتر است همیشه از انداختن مواد جامد به داخل لوله ها و سینک ظرفشویی خودداری کنید. ولی اگر در نهایت با گرفتگی لوله مواجه شدید ابتدا سعی کنید به روش های خانگی گرفتگی را برطرف کنید. با این کار می توانید هزینه پرداخت به لوله بازکنی را پس انداز کنید و اگر موفق به باز شدن لوله ها نشدید به یک شرکت معتبر لوله بازکنی مراجعه کنید.

باز کردن لوله ها به روش های متفاوتی صورت می گیرد که در اینجا آن ها را نام می بریم.

مطالب مرتبط : 

تخلیه چاه با پمپ ساکشن

لوله بازکنی تمام مناطق تهران

لوله بازکنی در کل مناطق تهران

روشهای لوله بازکنی و علت گرفتگی آن شبانه روزی-معین سرویس

روش های لوله بازکنی

  • لوله بازکنی دستی
  • پودر و محلول لوله بازکنی شیمیایی
  • لوله بازکنی با دستگاه تراکم هوا
  • فنر لوله بازکنی

روش های لوله بازکنی خانگی نتیجه ای دارد؟

ممکن است روش های لوله بازکنی خانگی جوابگو باشد ولی به صورت قطعی نمی توان گفت که شما کار لوله بازکنی را انجام داده اید شما فقط یک کاری کردید که گرفتگی لوله به طور موقت رفع شده است. بنابراین لوله بازکنی به وسیله روش های خانگی همیشه جوابگو نیستند.

این نکته را جدی بگیرید که ممکن است  گاهی اوقات، گرفتگی لوله ها ممکن است مواد داخل خانه نباشد، بلکه ممکن است ریشه های درخت و درختچه یا خاک و مصالح ساختمانی در حیاط شما باعث گرفتگی لوله ها شوند که در این صورت فقط تماس با شرکت لوله بازکنی ما و افراد باتجربه و متخصص می تواند مشکل شما را برطرف کند. اگر این ریشه ها با خط فاضلاب شما برخورد کنند، با روش های طبیعی لوله بازکنی یا پاک کردن زهکشی قابل پاک سازی نیست، چون موادی نیستند که قابل حرکت و خارج شدن داشته باشند.

شناسایی قسمت های سیستم تخلیه خانه (DWV) برای لوله بازکنی

وقتی سیستم تخلیه خانه درست کار می کند، ممکن است به هیچ وجه به اجزای مختلف سیستم لوله کشی یک خانه فکر نکنیم. اما در مواقعی که سیستم دچار اشکال می شود، باید بتوانید قطعات را خیلی سریع شناسایی و مکان یابی کنید. اکنون زمان یادگیری سیستم تخلیه خانه است، نه هنگامی که لوله تخلیه گرفته شده باشد و آب و مواد کثیف را از سطح حمام بالا بیاید.

معمولاً از نظر فنی این سیستم صرفاً به عنوان “لوله های تخلیه” استفاده می شود. این سیستم به عنوان سیستم DWV شناخته می شود. مخفف Drain-Waste-Vent است و نشان می دهد که این شبکه لوله ای نه تنها برای تخلیه فاضلاب و مواد زاید جامد به فاضلاب شهری یا سپتیک شهری طراحی شده است بلکه به عنوان یک سیستم تهویه که هوای تازه را به سیستم زهکشی امکان پذیر می کند نیز طراحی شده است.

برای کسب اطلاعات در مورد کارکرد سیستم تخلیه، ردیابی خط تخلیه از یک لوله کشی مانند سینک، همه راه های عبور به سمت فاضلاب شهری می تواند مفید باشد.

مطالب پیشنهادی : 

لوله بازکنی با نیروی کاربلد

لوله بازکنی با تیم حرفه ای

لوله بازکنی ارزان شوش

روشهای لوله بازکنی و علت گرفتگی آن-معین سرویس

گرفتگی تله تخلیه برابر با لوله بازکنی سخت تر

وقتی لوله فاضلاب ازقسمتی به زیر قطعه ای دیگر می رود تله تخلیه صورت می گیرد و این زمان است که  کار لوله بازکنی سخت تر می شود که حتما باید با شرکت های لوله بازکنی تماس بگیرید.

تله ها در کجا قرار گرفته است ؟

در زیر سینک، وان یا سایر لوله های لوله کشی، لوله بازکن فیکسچر منجر به یک قطعه خمیده لوله معروف به P-trap می شود که به طور معمول یک قطعه با قطر ۱/۴ تا ۲ اینچ از لوله با نوکی تیز است. خمیدگی آن، به شکل حرف “P” می باشد.

هدف از این تله تخلیه نگه داشتن مقداری آب است که سیستم تخلیه آب را آب بندی می کند و از بالا رفتن گازهای فاضلاب از سیستم فاضلاب به داخل منزل جلوگیری می کند. اگر بعد از یک تعطیلات طولانی به خانه خود برگشتید و متوجه بوی گاز فاضلاب ضعیف در هوا شدید، احتمالاً به این دلیل است که آب در تله های تخلیه تبخیر شده است و باعث آمدن بوی فاضلاب به خانه شده است و ارتباطی با گرفتگی لوله و لوله بازکنی ندارد.

یکی دیگر از لوله هایی که معمولا به شکل خمیده است قسمت تخلیه آب ماشین لباسشویی شماست. لوله تخلیه ماشین لباسشویی درون قسمتی قرار دارد که به سمت یک تله تخلیه خمیده منتهی می شود و این امر می تواند باعث گرفتگی لوله شود.

خطوط تخلیه برای اتصال به تله های تخلیه به صورت افقی (اگرچه با شیب کمی به سمت پایین) درست می شوند، که این کار منجر به ورود مواد فاضلابی به خطوط اصلی تخلیه می شود.

لوله های تخلیه معمولا لوله های عمودی با قطر بزرگ هستند.

روشهای لوله بازکنی و علت گرفتگی آن همه روزه-معین سرویس

چه موقعی باید به شرکت لوله بازکنی زنگ بزنیم ؟

وقتی احساس می کنید لوله ها گرفتگی معمولی ندارند و برای جلوگیری از آسیب زدن به لوله ها باید به لوله بازکنی مراجعه کنید می توانید با شرکت معین سرویس به صورت شبانه روزی تماس بگیرید. فرقی نمی کند چه ساعتی یا چه روزی باشد کافیست در هر جای تهران که هستید با ما در ارتباط باشید.

معین سرویس در زمینه های لوله بازکنی با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات به روز می توانیم بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهیم پس کافیست با شماره تماس های ما در ارتباط باشید.

شرکت معین سرویس علاوه بر لوله بازکنی در زمینه های تخلیه چاه ، حفر چاه ، رفع نم و … فعالیت می کند که می توانید با ما در هر زمینه ای که خواستید به صورت شبانه روزی در ارتباط باشید.

Comments 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • امیر

    2019-12-28 | پاسخ

    چه مطلب کاملی بود لوله های ما گرفته بود زنگ زدیم معین سرویس، خیلی کاربلد بودن کارمونو سریع راه انداختن.

  • سروین

    2019-12-30 | پاسخ

    ممنون از مطلب خوبتون. لوله بازکنی و اینکه اصن چطور انجام بشه خیلی کار حساسیه! حتما باید تو اینجور مواقع به شرکت های حرفه ای زنگ زد

  • نودی

    2020-01-12 | پاسخ

    من چطوری ازتون تشکر کنم؟

  • معراج

    2020-02-24 | پاسخ

    از کجا بفهمیم گرفتگی لوله هامون معمولی نیست؟

  • Leave a Comment