چه طور بفهمیم چاه فاضلاب پر شده است؟

پر شدن چاه فاضلاب و گرفتگی لوله فاضلاب جز مسائلی است که می تواند در هر وقت و هر ساختمان و آپارتمانی اتفاق بیفتد. پر شدن چاه و نیاز به تخلیه چاه ، بسته به عوامل مختلف ،در زمان های مختلفی اتفاق می افتد. برای مثال در چاه هایی که در قسمتهای کوهستانی شهر باشند (سنگی باشند) دارای کشش آب کم تری هستند و همین موضوع سبب پر شدن پیاپی چاه در چند سال میشود ولی چاه هایی که دارای کشش بالایی هستند و از جنس شنی ، شاید پس از ۲۰ یا ۲۵ سال پر شوند.

برای اینکه چاه ساختمان کشش بیشتری داشته و آب بیشتری را در خاک نفوذ دهد باید پس از تخلیه کردن چاه ، شروع به لایروبی چاه فاضلاب کنیم تا لایه های دیواره های چاه کنده شده و آب راحتتر به زمین نفوذ کند گاهی اوقات وجود انواع مختلفی از مواد نظیر مو، مواد پلاستیکی، چربیهای فراوان و غیره، موجب ایجاد لایه ای مقاوم به آب میشود که این بستر ضد آب سرتاسر پیکره ی کانال فاضلاب را میپوشاند و نتیجه ی آن جلوگیری از نفوذ آب در چاه میباشد.

همین امر سبب زود سر ریز شدن چاه شده از اعلایم پرشدن چاه فاضلاب میتوان به بوی بد فاضلاب در ساختمان , بالا زدن آب توالت و گرفتگی توالت , باز نشدن توالت , وجود حشرات موزی مثل سوسک در ساختمان و …. نام برد در زمینهای غیر ماسه ای ، عدم کشش و مکش آب در خاک بوجود می آید که به دلیل کم قطر بودن چاه و نداشتن انباری، مادر چاه در زمانی مشخص پر میشود. در زمینهای شنی ، خطر پرشدن چاه کم تر از زمینهای خاکی است .  برای تخلیه چاه غرب تهران و هرجای دیگری که از شهر تهران هستید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

چه طور بفهمیم چاه فاضلاب پر شده است

نشانه هایی که به ما می گوید به تخلیه چاه نیاز داریم

بوی نامطبوع از چاه اولین نشانه  نیاز به تخلیه چاه

چاه فاضلاب به علت مواد زائد و فضولات موجود در آن بوی بسیار بد و نامطبوعی دارد. اما این بو در چاههای خالی و یا کم آب، ناچیز بوده و به خارج چاه انتقال نمی یابد. اما زمانی که آب چاه زیاد شود و به عبارتی چاه پر شود این بو هم تشدید می شود. بنابراین بوی بد چاه های پر در بیرون چاه، کفشوی ها و یا لوله های متصل به چاه احساس می شود و این بو بشدت زننده و آزار دهنده است. هم چنین این بو از لوله های تهویه چاه که در بالای ساختمان قرار دارد نیز قابل استشمام است . اگر این مورد را مشاهده کردید برای تخلیه چاه شمال تهران ، جنوب ، غرب و شرق با ما تماس بگیرید.

نم بالای چاه و تخلیه چاه

چاه های پر و انباشته از فاضلاب دارای رطوبت بسیار زیادی هستند. این رطوبت موجب مرطوب شدن دهانه چاه و دورچینی های آن می شود. به همین دلیل سطح زمین روی چاه، موزاییک های و یا سنگ های آن رطوبت زیادی دارند و این مسئله با توجه به محیط اطراف مشهود است. با مشاهده سنگ ها و موزاییک های روی چاه نسبت به اطراف آن و یا لمس آن ها پر شدن چاه و ینزا به تخلیه چاه قابل تشخیص است.

چه طور بفهمیم چاه فاضلاب پر شده است

صدای آب 

اگر دقت کرده باشد وقتی شیئی داخل آب و یا چاه آب می افتد، آب صدای خاصی می دهد. چاه فاضلاب هم به همین شکل است. وقتی آب و فاضلاب از طریق لوله فاضلاب، به داخل چاه می ریزد آب صدا می دهد که این صدا در چاه های کم آب قابل شنیدن نیست. اما در چاه های پر آب و انباشته از فاضلاب ( نه چاه های سرریز ) این صدا در بالای چاه (با دقت) قابل شنیدن است. برای افراد متخصص این کار عمق خالی چاه هم قابل تشخیص است.

بیرون زدن فاضلاب مرحله آخر از نشانه های نیاز به تخلیه چاه

آخرین راه تشخیص پر شدن چاه فاضلاب، بیرون زدن فاضلاب از لوله های متصل به چاه، کفشوی ها و یا سنگ توالت است. در این روش باید دقت کرد که بیرون زدن فاضلاب ناشی از گرفتگی لوله ها نباشد که در آن هنگام نیاز به تخلیه چاه دارد. در این روش باید فاضلاب از پایین سطح ساختمان یعنی پایینترین طبقات خارج شده باشد و اگر از سطح بالا و یا طبقات بالا بیرون بزند ، دلیل آن را نمی توان پر شدن چاه دانست و مشکل باید به گرفتگی لوله و یا چیز دیگری ربط داشته باشد. اگر در تشخیص سردرگم بودید با مرکز تخلیه چاه شرق ، غرب ، شمال و جنوب معین سرویس تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

چه طور بفهمیم چاه فاضلاب پر شده است

دلایل پر شدن چاه و نیاز به تخلیه چاه

بیشتر مواقع راه آب ظرفشویی یا دستشویی کم کم طی دراز مدت یا کوتاه مدت گرفته میشود و آب به خوبی حرکت نمیکند , این مشکل به طور کامل در منازل قدیمی ساز بیشتر به چشم میخورد و هر از گاهی باید با سیفون تلمبه زدن یا ازمواد باز کننده لوله مثل چانته یا اسید استفاده کنید تا راه آب باز شود .

اما صبر کنید اشکال این جاست که استفاده از این مواد به خودی خود سبب دردسر میشود . چون اسید و چانته موجب از بین رفتن لوله ها و چسب اتاصلی میان لوله ها میشود و هزینه های بیشتری برای شما می تراشد . ساده ترین و مطمئنترین و بی خطر ترین راه کمک گرفتن از شرکت های تخلیه چاه و لوله بازکنی معتبر و خوشنام است تا در اسرع وقت مشکل شما را حل کنند .

 

Comments 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کیمیا.س

    2019-10-17 | پاسخ

    خیلی جالب و کاربردی بود مطلب تخلیه چاه تون

  • Leave a Comment