انواع روش های حفر چاه

 

حفر چاه به روش  مته کابلی :

در این روش، یک مته فلزی سنگین بلند، توسط کابلهای فلزی به سمت بالا و پایین حرکت کرده و با خرد کردن سنگها ، وارد زمین می شود. سنگهای خرد شده از طریق  لوله ای که در انتهای  این مته به کار رفته ، از آن خارج می شوند. غلاف های فلزی با ضربه های محکم این دستگاه، وارد زمین شده و باعث عمیق تر شدن  چاه میشوند.

 

روش های حفر چاه

 

حفر چاه به روش  مته چرخشی :

در این روش، یک مته فلزی بزرگ حفاری، ضمن چرخش، باعث حفر چاه در زمین میشود. در این روش، یک ماده مخصوص به نام گل حفاری  و یا یک نوع ماده فوم مخصوص، در حین چرخش، از داخل مته وارد حفره چاه شده و از بالای حفره خارج می شوند. این کار نقش خنک کاری سر مته و همینطور خروج ذرات خرد شده از داخل چاه را بر عهده دارد.

 

 

 

حفر چاه به روش نقطه ای :

لوله های فلزی با قطر حدود ۱۱/۴ اینچ به هم متصل شده و به وسیله ضربه و یا چرخش به داخل زمین نفوذ می کنند تا وارد سفره آب زیرزمینی شوند. آب، بعد از وارد شدن به آب زیرزمینی، از طریق صفحه مشبک انتهای لوله ها آب وارد آن میشود.

 

روش های حفر چاه

 

حفر چاه به روش دستی :

این نوع چاه ها با روش سنتی گود برداری  میشود. در این روش از مته های مخصوص چاه به روش دستی استفاده شده و پس از حفر چاه و برداشت خاکهای آن، دیواره چاه با سیمان، بتن و یا پوشش فلزی، پوشانده و محکم میشود. قطر این چاه ها معمولاً به چندین فوت رسیده و تا جایی حفر میشوند که به آب زیرزمینی دسترسی پیدا کنند. در گذشته، از انواع آجر، سنگ برای ساخت دیواره های این چاه ها استفاده میشد.

 

روش های حفر چاه

معین سرویس خدماتی چون تخلیه چاه ، لوله باز کنی و تشخیص ترکیدگی لوله را انجام می دهد و با قیمتی باور نکردنی و بسیار ارزان کافیست با معین سرویس در ارتباط باشید تا از خدمات این تیم متخصص و با تجربه بهره ببرید.

Comments 0

Leave a Comment