تخلیه چاه با پمپ ساکشن 

یکی از انواع روش های تخلیه چاه استفاده از پمپ ساکشن است که کار تخلیه را بسیار سهل و سریع میکند. پمپ ساکشن از داخل چاه به پمپ تانکر وصل شده و چاه فاضلاب را مکش و تخلیه میکند. در استفاده از پمپ ساکشن نیازی به فرو کردن پمپ به داخل چاه نیست و با مکش محتویات داخل چاه تخلیه میشوند.

البته برای به کارگیری این نوع پمپ یک کامیون حمل فاضلاب نیاز است تا بتوان فاضلاب مکش شده را در داخل تانکر تخلیه کرد. استفاده از این نوع پمپ در تخلیه چاه های فاضلاب و سپتیک امروزه رایج است و شرکت های تخلیه چاه بیشتر از پمپ ساکشن استفاده میکنند.

برای اطلاع از عوامل تاثیرگذار در هزینه تخلیه چاه این مطلب را مطالعه کنید.

تخلیه چاه با پمپ ساکشن - moein service ایمن تخلیه چاه

تفاوت پمپ ساکشن با پمپ های قدیمی 

درگذشته برای تخلیه چاه از پمپ های عادی استفاده می شد و این کار را بسیار کند میکرد. علاوه بر زمان بر بودن، نتیجه کار نیز رضایت بخش نبود. اما پمپ های مکنده و پمپ های ساکشن کار را سرعت بخشیدند و در زمان کوتاه تری نتیجه مطلوبی را به دست دادند.

شرکت های تخصصی دیگر از پمپ های ساکشن و تخصصی برای بازکردن فاضلاب استفاده میکنند و زمان و کیفیت کار به صرفه تر است.

اما تفاوت عمده پمپ ساکشن با پمپ های قدیمی این است که پمپ ساکشن قدرت مکندگی دارد. اما دیگر پمپ ها مانند پمپ کف کش، تنها فاضلاب را به بیرون از چاه پمپ میکنند.

تفاوت دیگر در سرعت عملکرد آنها است. ظهور پمپ های ساکشن با قدرت زیاد مکش کاربرد انها را فراگیر کرد تا این تکنولوژی روز جای پمپ های قدیمی را به راحتی بگیرد.

کاربرد پمپ تخلیه چاه 

نحوه عملکرد پمپ ساکشن، مکش آب و فاضلاب از داخل لوله ها به داخل کامیون مخصوص است.قدرت این مکش به حدی است که فضولات و لجن های ته چاه را نیز کاملا تخلیه میکند؛ از این جهت به آن پمپ لجن کش هم میگویند.

پمپ ساکشن یا پمپ لجن کش قابلیت استفاده مداوم برای تخلیه چاه را دارد و از قدرت مکش و فشار آن کاسته نخواهد شد. برای شرکت های تخلیه چاه بسیار حائز اهمیت است که از چه دستگاه و با چه تکنولوژی استفاده کنند تا هم نتیجه مطلوب را بگیرند و هم سرعت بیشتری برای پایان دادن به مشکل داشته باشند.

چاه سپتیک

چاه سپتیک یکی از انواع چاه فاضلاب است که از مصالح و موادی چون بتن یا پلی اتیلن ساخته میشود. این متریال مانع از نفوذ و جذب آب و فاضلاب به دیواره های چاه شده و نیاز به تخلیه چاه را  مرتبا ایجاد میکند. چاه سپتیک باید به شکل مداوم تخلیه، لایروبی و پاکسازی گردد. تخلیه تضمینی این چاه تنها با استفاده از پمپ ساکشن میسر است. پمپ ساکشن در کمترین زمان تمام فاضلاب و آب داخل چاه را تخلیه میکند.

اگر بخواهیم دلیل ساخت و استفاده از این جاه را بگوییم باید متذکرشد که در زمین های شنی که سطح آب بالاست به جای حفر چاه از روش چاه سپتیک استفاده میشود.

تخلیه چاه مکانیزه 

با به کارگیری ابزار و وسائل نوین در امر تخلیه چاه میتوان یک تخلیه چاه مکانیزه ارائه داد. تجهیزاتی همچون تانکر مکنده و مجهز به پمپ از جمله پمپ های ساکشن و مکنده ، کارگران زبده و کارآموزده میتوانند ارائه دهنده یک تخلیه چاه مکانیزه و موثر باشند.

 

ابزارهای تخلیه چاه مکانیزه 

تانکر ده هزار لیتری

پمپ مکنده

پمپ ساکشن تخلیه چاه 

پمپ لجن کش تخلیه چاه

اگر هرکدام از این ابزار موجود نباشد روند تخلیه چاه مختل گردیده و امکان پذیر نخواهد بود.

تخلیه چاه با پمپ ساکشن - moein service تانکر تخلیه چاه
تخلیه چاه برای رستوران ها 

برای برخی اماکن مانند رستوران ها کار تخلیه چاه شکل متفاوتی دارد. در فاضلاب رستوران معمولا مقدار زیادی روغن و باقی مانده غذا وجود دارد که کار تخلیه را دشوار میکند. معمولا فاضلاب درون چاه رستوران با استفاده از مکنده مخصوص تخلیه میشود.

فاضلاب رستوران باید به درستی تخلیه شود و در مکان مناسبی رها گردد. رستورانهای امروزی به شبکه فاضلاب دسترسی دارند و از آن برای دفع فاضلاب استفاده میکنند. نکته مهم در تخلیه چاه رستوران لزوم استفاده از چربی گیر است که باید قبل از ورود فاضلاب به چاه از آن استفاده کرد.

چربی گیر وسیله ای است که چربی و روغن درون فاضلاب را میگیرد و میتوان آنرا به صورت جامد تخلیه کرد.

نکات ایمنی در زمان تخلیه چاه 

تخلیه چاه تنها زمانی مجوز میگیرد که تمام نکات ایمنی برای انجام آن در نظر گرفته شود. در ادامه نکات مهم و مورد توجه را ذکر خواهیم کرد:

استفاده از ابزارهای ایمن تخلیه چاه مانند طناب، تانکر،مکنده و پمپ

استفاده از وسایل مناسب با پروژه

استفاده از ابزار ایمنی فردی مانند کلاه ،دستکش و چراغ

انجام پروژه طبق اصول ایمنی و فنی

به کارگرفتن افراد متخصص و زبده برای تخلیه چاه

برای داستن نکات ایمنی هنگام تخلیه چاه میتواند این مطلب را مطالعه کنید.

از خدمات معین سرویس بهره مند شوید 

معین سرویس با به کارگیری افراد زبده و مجرب در زمنیه تخلیه چاه قادر است تا به شما برای تخلیه چاه فاضلاب و رفع نم و رطوبت و … خدمت رسانی کند. تخلیه چاه شبانه روزی تهران آماده خدمت گذاری به همشهریان می باشد.

کافیست با ما تماس بگیرید تا از  برای تخلیه چاه با شیوه ای مدرن با استفاده از تکنولوژی روز در خدمت شما باشیم.

برای اطلاع از قیمت تخلیه چاه با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما

نیاز به تخلیه چاه و لوله بازکنی دارید ؟!

معین سرویس آماده ارائه خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی در تهران و حومه

Comments 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شاهین

    2019-12-16 | پاسخ

    خیلللی زود کارشونو انجام می دن این تخلیه چاه هایی که از پمپ ساکشن استفاده می کنند. مثل جارو برقی تند و تیز ن :))))

  • Leave a Comment