حفر چاه با بهترین روش معین سرویس

شرکت معین سرویس که خدمات لوله بازکنی ، تخلیه چاه ، رفع بو و نم و… را انجام می دهد ، خدمات حفر چاه را هم انجام می دهد . مقنی های با تجربه ما که تخصصشان حفر چاه بوده تمام تلاششان را می کنند تا چاه هایی حفر کنند تا از هر نوع عالی باشد و قابل مقایسه نباشد .

عمق حفر چاه به چه عواملی بستگی دارد ؟

عمق حفر چاه، به عوامل مختلفی مانند عمق آب زیرزمینی، کیفیت آب زیرزمینی و موقعیت زمین شناسی منطقه مد نظر برای حفر چاه بستگی دارد. معمولاً عمق چاه هایی که در نزدیک یکدیگر حفر میشوند، خیلی بهم نزدیک است. اما چاه های نزدیک بهم در مناطق یخبندان، ممکن است تفاوت قابل ملاحظه ای با هم داشته باشند.

چاه های آب، از متداولترین روشهای استخراج آب های زیرزمینی برای استفاده در مصرف آب خانگی شناخته میشوند. یک چاه آب، بصورت ساده، حفره ای در زمین است که وارد یک سفره آب زیرزمینی میشود. آب از داخل این سفره زیرزمینی توسط پمپ استخراج شده و در داخل سیستم لوله کشی، به مناطق مختلف مد نظر منتقل میشود.

کیفیت آب های زیرزمینی، بنوع و مدت زمان تماس آب با خاک، رسوبات، سنگ ها، صخره ها و آلاینده های موجود در سفره های زیرزمینی و همین طور مسیر عبور آب از آنها بستگی دارد. علاوه بر این موارد، گازها، مواد معدنی و مواد شیمیایی مختلفی میتوانند در داخل آبهای زیرزمینی نفوذ و در آن حل شوند.

حداقل فواصل بین چاه ها

حداقل فواصل تعیین شده بین چاه آب با ساختمان ها و تجهیزات اطراف، به توان بستر خاک و سنگ منطقه برای جلوگیری از نفوذ آلودگی به آب چاه بستگی دارد. بهمین دلیل است که اگر عمق چاه آب، کمتر از ۱۵ متر بوده و یا میزان عمق آن در لایه نقوذ ناپدیر زمین (Confining Layer) کمتر از ۳ متر باشد، احتمال خطر نفوذ آلودگی به آب چاه وجود خواهد داشت. برای این چاه ها، حداقل فواصل تا سایر ساختمانها و تجهیزات، میبایست دو برابر مقدار مشخص شده برای چاه های عادی باشد تا از نفوذ آلودگی به آن ها جلوگیری شود.

معین سرویس خدمات حفر چاه را با روش جدید انجام میدهد و هیچ نوع مشکلی بعدا به وجود نمی آید و خطر ریزش هم درصد بسیار کمی دارد از خدمات معین سرویس کاملا مطمعن باشید و کار را به کاردان بسپارید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات معین سرویس میتوانید باه پست های دیگر مراجعه کنید :

دلیل نیاز داشتن به تخلیه چاه 

حفر چاه با معین سرویس

تخلیه چاه با پمپ مخصوص

Comments 0

Leave a Comment