حفر چاه با معین سرویس (سریع و دقیق)

حفر چاه باید قانونی صورت بگیرد

طبق قانون استفاده از منابع آب زیرزمینی از طریق حفر هر نوع چاه، قنات و توسعه چشمه در هر منطقه از کشور باید با اجازه و موافقت وزارت نیرو انجام شود.

وزارت نیرو با توجه بخصوصیات زمین شناسی و وضعیت سفره آب زیر زمینی منطقه و مقررات پیش‌بینی شده در این زمینه، نسبت بصدور پروانه حفر و بهره‌ برداری اقدام می‌ کند، لذا حفر هر نوع چاه بدون گرفتن مجوز، غیر قانونی بوده و این عمل جرم محسوب می‌ شود.

از طرفی در پروانه‌ هایی که برای چاه‌ های عمیق و نیمه عمیق صادر می‌ شود، با توجه به وضعیت منابع آب زیرز مینی منطقه، کارشناسان مربوطه مشخص می‌ کنند که از چاه مورد نظر چه مقدار آب در سال برداشت شود. برداشت بیش از میزان مشخص شده، بر خلاف قانون بوده و سرپیچی از قانون تخلف است.

متاسفانه در حال حاضر تعدادی از افراد سودجو با حفر چاه‌ های غیر مجاز بدون اخذ مجوز اقدام به برداشت آب از منابع آب زیرزمینی کرده و باعث بهم خوردن تعادل آب ورودی و خروجی منابع آب زیرزمینی می‌شوند.

حفر چاه به روش دستی

این نوع چاه با روش سنتی گود برداری  می شود. در این روش از مته مخصوص چاه بروش دستی استفاده شده و پس از حفر چاه و برداشت خاک های آن، دیواره چاه با سیمان، بتن و یا پوشش فلزی، پوشانده و محکم می شود. قطر این چاه معمولا به چندین فوت رسیده و تا جایی حفر می شوند که به آب زیر زمینی دسترسی پیدا کنند. در گذشته، از انواع آجر، سنگ برای ساخت دیواره این چاه استفاده می شد.

طرق مصوونيت از گاز گرفتگى

اگر افراد واشخاصی که چاه کنی میکنند،  به گونه  مسلکی عمل نکنند، ممکن است  درفاصله ١٠ متری؛ گاز چاه آنان  را از بین ببرد .

معمولا  گاز در چاه سر بسته  دریافت می شود ، افراد چاه کن  باید  در چنین حالت حداقل چهارساعت سر چاه  را  باز بگذارند، تا اندازه که  یک مقدار گازات  از چاه بیرون شود  و هوای آزاد داخل چاه گردد.

 

معین سرویس خدماتی چون تخلیه چاه ، لوله باز کنی و تشخیص ترکیدگی لوله را انجام میدهد و با قیمتی باور نکردنی و بسیار ارزان کافیست با معین سرویس در ارتباط باشید تا از خدمات این تیم متخصص و با تجربه بهره ببرید.

Comments 0

Leave a Comment