دستگاه لوله بازکنی چگونه کار میکند؟

استفاده از دستگاه لوله بازکنی برای رفع گرفتگی فاضلاب در گرفتگی های سخت انجام میشود. حتما برایتان پیش آمده که لوله فاضلاب ساختمان منزل یا محل کار شما دچار گرفتگی شود. برای رفع گرفتگی لوله معمولا در ابتدا از مایع لوله بازکنی، اسیدها، پودرها، فنر یا دستگاه لوله بازکنی استفاده میکنیم. هرکدام از این مواد میتوانند کارایی خود را داشته باشند و در بازکردن راه آب موثر واقع شوند. اما گاهی گرفتگی لوله شدید است و کاری از اسیدها و محلول های لوله بازکنی برنمی آید.

علت گرفتگی فاضلاب میتواند مواد زائد، پسماند مواد غذایی، مو یا چربی باشد. این مواد با ریختن اسیدهای لوله بازکنی از بین میروند و راه آب باز میشود. اما گرفتگی های شدید معمولا ناشی از رسوبات فاضلاب یا خاک است. این مواد زمانیکه وارد لوله میشوند به مرور بسیار سخت خواهند شد و دیگر با ریختن اسید از بین نمیروند. در این شرایط تنها راه استفاده از دستگاه لوله بازکنی است.

دستگاه لوله بازکنی

از گذشته برای بازکردن لوله و راه آب از فنر لوله بازکنی استفاده میشد. فنر معمولا به همراه دریل کار میکرد. به این شکل که فنر به سر دریل وصل میشد و با تکان دادن آن لوله را باز میکردند. اما اشکال این روش در این بود که سرعت دریل خیلی زیاد بود و فنر هم حفاظی نداشت. فنر با سرعت دوران میکرد و ممکن بود به اطراف برخورد کند. اما دستگاه لوله بازکنی دیگر این مشکلات را ندارد و بدون خطر و به آسانی میتوان رسوبات داخل لوله را از بین برد.

مقالات مرتبط :

لوله بازکنی با تجهیزات مدرن

لوله بازکنی حرفه ای

لایروبی و تخلیه چاه 

لوله بازکنی و تخلیه چاه با معین سرویس

فواید استفاده از دستگاه لوله بازکنی

همانطور که گفته شد از دستگاه لوله بازکنی برای رفع گرفتگی های سخت فاضلاب  استفاده میشود. به کار گرفتن این دستگاه کار بازکردن لوله را بسیار آسان کرده است. دستگاه از دو قسمت موتور و فنر تشکیل شده که نیروی موتور، فنر را به حرکت وا میدارد. فنر نیروی موتور را برای بازکردن لوله به کار میگیرد و به این ترتیب گرفتگی رفع خواهد شد. علت استافده از فنر انعطاف پذیری آن است.

از دیگر فواید به کار گیری دستگاه لوله بازکنی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

– کوچک بودن و  قابلیت حمل آسان

– محفظه جمع کننده فنر

– استفاده از برق شهری برای حرکت

– سری فنر مختلف

– سرعت عمل در بازکردن لوله فاضلاب

این دستگاه معمولا توسط شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه به کار گرفته میشود. کار با دستگاه نیاز به مهارت دارد و خرید آن توسط شخص اصلا مقرون به صرفه نیست. از این جهت که سرعت عمل دستگاه زیاد است بهتر است برای رفع گرفتگی های سخت خودتان را به زحمت استفاده از اسیدها نیاندازید. بهترین اره تماس با این شرکت ها و استفاده از خدمات آنهاست.

مقالات مرتبط :

راه های متداول تخلیه چاه 

دستگاه لوله بازکنی معین سرویس

روش کار با دستگاه

کار با دستگاه لوله بازکنی نیاز به مهارت دارد و کارکنان شرکت های تخلیه چاه معمولا در این زمینه مهارت لازم را دارند. برای شروع کار دستگاه باید به برق وصل شود و بعد از روشن شدن، فنر را داخل لوله میاندازیم. فنر به آرامی از محفظه روی دستگاه جدا میشود و داخل لوله فاضلاب قرار میگیرد. فنر را تا جایی وارد لوله میکنیم که به محل گرفتگی برخورد کند. سپس دستگاه روشن میشود و فنر شروع به جرکت مینماید. به این ترتیب با حرکت فنر لوله باز میشود.

مهمتربن نکته در زمان کار با دستگاه لوله بازکنی این است که باید کار با دقت و آرامش انجام شود. سرعت کار فنر تند است و باید دقت لازم را برای کنترل آن داشته باشید. میتوان از کلید راست گرد و چپ کرد هم برای بیشتر کردن سرعت فنر استفاده کرد. بعد از بازشدن لوله، فنر از داخل راه فاضلاب خارج میشود و در محل مخصوص خود جمع میشود. بعد از بازشدن لوله باید مقداری آب داخل آن ریخت تا مواد زائد به سمت چاه هدایت شوند. این مسئله از گرفتگی مجدد فاضلاب جلوگیری میکند.

خدمات لوله بازکنی شبانه روزی

گرفتگی لوله فاضلاب ممکن است در هر زمان از شبانه روز اتفاق بیافتد. استفاده از خدمات لوله بزاکنی از این جهت به صورت شبانه روزی و بیست و چهار ساعته ارائه میشود. در صورت گرفتگی لوله و اقدام نکردن به رفع گرفتگی آن میتواند منجر به خسارات دیگری نیز بشود. پس میتوانید با خیال آسوده در هر زمان از سبانه روز با شرکت های خدماتی لوله بازکنی تماس بگیرید.

گرفتگی لوله میتواند شامل گرفتگی فاضلاب حمام، توالت فرنگی، سینک ظرف شویی یا لوله فاضلاب کف آشپزخانه بشود. به طور مثال شستن ظرفها به مرور چربی را وارد لوله میکند و راه آب را بند می آورد. یا ممکن است در اثر وارد شدن مواد سخت به فاضلاب، لوله ها گرفته شود. گرفتگی در فاضلاب حمام و سرویس بهداشتی ممکن است در اثر گیرکردن دستمال کاغذی، جمع شدن فاضلاب و … باشد. بهتر است در این شرایط با شرکت لوله بازکنی تماس بگیرید. استفاده از اسیدها برای سلامت بدن، پوست و ریه ها بسیار مضر است. پس ریسک نکنید و این کار را به متخصص آن بسپارید.

مقالات مرتبط :

مهارت لوله بازکنی

تحلیه چاه با معین سرویس

خدمات لوله بازکنی

لوله بازکنی شبانه روزی معین سرویس

لوله بازکنی شبانه روزی در تهران 

اگر در هر ساعت از شبانه روز با مشکل گرفتگی فاضلاب در منزل روبه رو شدید با شرکت معین سرویس تماس بگیرید. عدم توجه به گرفتگی فاضلاب میتواند مشکلات دیگری مانند بالازدگی فاضلاب و یاترکیدن لوله را به همراه داشته باشد. در صورت بروز این مشکل حتما از خدمات لوله بازکنی استفاده کنید. معین سرویس به صورت شبانه روزی آماده ازائه خدمات به شما عزیزان میباشد. برای استفاده از خدمات رفع نم، تخلیه چاه و حفر چاه در هرجای تهران که هستید میتوانید با با تماس بگیرید. امکان تماس از طریق لینک های درج شده امکان پذیر است. توصیه میشود هیچ زمانی کار را به تاخیر نیاندازید و شخصا به بازکردن لوله فاضلاب اقدام نکنید.

Comments 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد

    2020-02-01 | پاسخ

    بعضی از لوله بازکنی ها هستن که خیلی صدمات زیادی وارد میکنن و آخر سر هم لوله را باز نمی کنن.

  • abas

    2020-02-02 | پاسخ

    برای لوله بازکنی با شما تماس گرفتم همینجوری که گفتین سریع انجام شد خیلی راضی بودم ممنون

  • Leave a Comment