روشهای موثر برای لوله بازکنی توالت فرنگی

رفع گرفتگی لوله یا روشهای موثر برای لوله بازکنی توالت فرنگی در خانه را میخواهیم در این مقاله برای شما نام ببریم. روشهای موثر و مفید که به وسیله آن میتوانید سریع تر مشکل گرفتگی لوله را رفع کنید. ابتدا باید دید علت گرفتگی لوله چیست و سپس اقدام به بازکردن لوله بکنید.

معمولا گرفتگی لوله توالت فرنگی علتهای مشخصی دارد. یکی از این علت ها میتواند گرفتگی با دستمال کاغذی، گرفتگی با اشیاء خارجی، گرفتگی با صابون یا گرفتگی با مدفوع باشد. برای لوله بازکنی توالت فرنگی میتوانید روشهای مختلفی را به کار بگیرید.

لازم است بدانید که اگر این روشها موثر نبود در انجام آن اصرار نکنید و حتما از شرکت لوله بازکنی کمک بگیرید. در صورت انجام دادن چندباره روشهای خانگی میتواند باعث شکستن لوله یا مشکلات جدی دیگر شود. در ادامه روشها را نام میبریم و آنها را توضیح خواهیم داد.

۱) لوله بازکنی با آب داغ و مواد شوینده

از روشهای سریع و موثر برای لوله بازکنی توالت فرنگی استفاده از آب داغ به همراه مایع ظرفشویی است. اگر لوله توالت با مدفوع گرفته باشد میتوانید با این روش از گرفتگی لوله راحت شوید. نشانه گرفتگی لوله این است که آب تخلیه نمیشود و پایین نمیرود. بهتر است چند دقیقه آب داغ را باز بگذارید و بعد مایع ظرفشویی را داخل توالت فرنگی بریزید. آب باید به صورت مستقیم داخل لوله تخلیه کاسه ریخته شود. اگر آب را روی سنگ توالت بریزید میتواند موجب شکستن سنگ توالت بشود.

۲) استفاده از تلمبه پلاستیکی یا دستی

تلمبه های دستی در همه خانه ها پیدا میشود. بهترین و راحت ترین ابزار برای بازکردن لوله آشپزخانه یا لوله بازکنی توالت فرنگی همین تلمبه های پلاستیکی هستند. با استفاده از آنها خیلی راحت میتوانید راه لوله را بازکنید. استفاده از این تلمبه ها آسان است. فقط کافی است قسمت لاستیکی را زیر شیر اب گرم بگیرید تا نرم شود و کارایی بهتری داشته باشد.

سپس آب گرم را داخل لوله تخلیه توالت بریزید و تلمبه را روی سوراخ قرار دهید. باید اول لبه پلاستیکی روی سوراخ فیکس شود و سپس به تلمبه فشار بیاورید. این کار را ادامه دهید تا راه لوله باز شود و بتوانید آب را به راحتی داخل لوله بریزید.

مطالب مرتبط :

تخلیه چاه و لوله بازکنی اشرفی اصفهانی

دستگاه مناسب برای لوله بازکنی

لوله بازکنی افسریه

تخلیه چاه لوله بازکنی معین سرویس شبانه روزی

۳) استفاده از فنر لوله بازکنی

برای لوله بازکنی توالت فرنگی در خانه میتوانید از فنر لوله بازکنی دستی استفاده کنید. این فنرها انعطاف خوبی دارند و ابزار بسیار خوبی برای بازکردن لوله هستند. فنر لوله بازکنی دستی درای یک فنر و یک قلاب است. میتوانید از تمام فروشگاههای ابزار فروشی آنرا تهیه کنید.

روش استفاده از فنر اینگونه است که ابتدا سر فنر داخل لوله میشود باید آنرا در جهت حرکت عقربه های ساعت یا برعکس آن بچرخانید. بعد از اینکه احساس کردید فنر به گرفتگی برخورد کرد فنر را باید همانجا بچرخانید و بیرون بکشید. مراقب باشید از هل دادن یا فشار آوردن فنر خودداری کنید چون میتواند خیلی خطرناک باشد.

۴) لوله بازکنی با محلول خانگی

برای لوله بازکنی توالت فرنگی میتوانید در خانه از محلول جوش شیرین استفاده کنید. برای درست کردن این محلول ابتدا دو کتری آب جوش را با یک پیمانه جوش شیرین مخلوط کنید و دو پیمانه هم سرکه سفید به آن اضافه کنید. مراقب باشید حتما از دستکش استفاده کنیدو این محلول میتواند خیلی خطرناک باشد و به دست یا صورت شما آسیب بزند. محلوله را بهتر است مستقیم داخل لوله تخلیه بریزید و تا چند ساعت روی آن را با یک دستمال یا حوله بگذارید. به هیچ وجه تا چند ساعت از توالت فرنگی استفاده نکنید. باید محلول داخل لوله بماند تا جرم در آن حل شود.

۵) استفاده از محلول شیمیایی برای باز کردن لوله

اگر روشهای قبلی برای بازکردن لوله مناسب نبود میتوانید از محلول چاه بازکن استفاده کنید. این محلول شیمیایی غلیظ است و سریع راه آب را باز میکند. فقط باید مراقب باشید چون هیچکدام از محلول های شیمیایی نباید بدون ماسک و دستکش استفاده شوند. بخار این محلول میتواند برای ریه و دستگاه تنفسی و پوست بسیار خطرناک باشد.

مطالب مرتبط :

لوله بازکنی مرکز تهران

لوله بازکنی زعفرانیه

تخلیه چاه و لوله بازکنی نازی آباد

تخلیه چاه لوله بازکنی معین سرویس

لوله بازکنی حرفه ای و فوری در تهران 

برای لوله بازکنی توالت فرنگی اگر خودتان بخواهید اقدام کنید ممکن است به بدن تان یا سنگ توالت آسیب بزنیدو بهتر است برای چنین کاری خود را به خطر نیاندازید و از شرکت های لوله بازکنی کمک بگیرید. شرکت لوله بازکنی معین سرویس در تمام نقاط تهران و به صورت شبانه روزی پاسخگوی تماس شما خواهد بود. برای تماس با ما میتوانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

شرکت لوله بازکنی معین سرویس باتجربه و متخصص در امر تخلیه چاه، رفع نم و رطوبت و حفرچاه و … پاسخگوی نیاز شما مشتریان محترم خواهد بود. بهتر است ایمنی را رعابت کنید و پیش از هر اقدامی با ما تماس بگیرید.

Comments 0

Leave a Comment