لوله بازکنی با فنر ۲۰۱۸
در هنگام استفاده از این روش لوله بازکنی به چند نکته توجه کنید: الف) لوله بازکنی با دستگاه تراکم هوا دارای مخزنی می باشد که درون آن با تلمبه زدن هوا انباشته می شود و روی صفحه مدرجی که خود دستگاه دارد عقربه ای حرکت می کند تا مقدار هوا نشان داده شود. با مراقبت دقیق و امن دستگاه به نحوی که ریسک پس زدن و بروز حادثه ای وجود نداشته باشد، اهرم دستگاه را می کشیم که به دنبال آن عمل پمپ کردن صدای شدیدی تولید می کنید و صورت می گیرد و لوله به دنبال آن فورا باز می شود. ب) در بعضی از مواقع امکان این وجود دارد که چند بار لازم باشد عمل کمپرس هوا را با این دستگاه انجام دهید تا گرفتگی لوله برطرف شود. ج) برای اینکه امتحان کنید لوله باز شده است یا نه بهتر است آب را به داخل لوله ها باز کنید و سرعت کشش را مشاهده کنید، سرعت کشش بالا نشان از رفع گرفتگی لوله دارد.(لوله بازکنی با فنر ۲۰۱۸)

آموزش لوله بازکنی

اگر روش های بالا جواب نداد یا امکان آن وجود نداشت می توانید روش فنر زنی لوله بازکنی را انجام دهید. فاصله بین مکان گرفتگی لوله با شتر گلو زیاد می باشد و برای انجام عمل فنر زنی باید از دستگاه مخصوصی استفاده کرد. این دستگاه باید به یک منبع برق متصل باشد.(لوله بازکنی با فنر ۲۰۱۸)

روش فنر زنی لوله بازکنی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب

راس این فنر حدود ۰٫۱ متر و مستقیم می باشد و جنس آن از ماده ای مقاوم انتخاب شده است. بخش اول پیچهای مخروطی در فنر باعث می شوند که اشیاء مختلف در لوله به جلو سر داده شوند.(لوله بازکنی با فنر ۲۰۱۸)

در هنگام انجام عمل فنر زنی لوله بازکنی باید چند عامل را در نظر بگیرید:

نحوه عمل این دستگاه به ایجاد صدای وزوز مانندی و با چرخش فنر و بازکردن آن به سمت جلو برای رفع گرفتگی است.
برای تست اینکه گرفتگی لوله با موفقیت رفع شده است باید جریان آب را با فشار شدید باز کنید و کشش آن سریع باشد.
امروزه برای لوله بازکنی از دستگاه های مدرنی استفاده می شود که به اشکال و فرم های مختلف وجود دارند.
لوله بازکنی لوله فاضلاب حمام به دو علت دچار امر گرفتگی خواهد شد:داشتن لوله هایی که قطر کم دارند(لوله بازکنی با فنر ۲۰۱۸)
وارد شدن اثرات چربی و مو به دنبال حمام کردن به داخل لوله دو عامل بالا باعث می شوند که در شتر گلو و جداره لوله فاضلاب، به ویژه اگر قطر لوله ها از ۴ اینچ کمتر باشد، گرفتگی رخ دهد. برای برای لوله بازکنی فاضلاب حمام به صورت زیر عمل می کنیم:

آب جوش را با فشار باز کرده و سعی می کنیم با پمپ کردن مسیر باز شود.(لوله بازکنی با فنر ۲۰۱۸)
در صورتی که نشست چربی ها فراوان باشد و در جداره لوله به مقدار زیادی جمع شده باشند، از محلول اسید کلریدریک ۱۰% و یا هر حلال قوی دیگری در محل کفشوی استفاده کرده و با پمپ زدن مداوم مسیر لوله را باز می کنیم.(لوله بازکنی با فنر ۲۰۱۸)

معین سرویس معین سرویس

Comments 0

Leave a Comment