پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب اشپزخانه

خیلی اوقات خود سینک ظرفشویی گرفتگی پیدا میکند و آب در سینک جمع میشود، برای رفع این مشکل سیفون زیر سینک را باز کنید و آشغالهای آنرا خالی کنید. دقت کنید در این حالت یک ظرف بزرگ زیر سیفون قرار دهید تا آبهای جمع شده به درون آن برود.

روغن

وقتی روغن با آب برخورد می‌ کند و در لوله فاضلاب حرکت می‌ کند، با از دست دادن گرمای خود، تبدیل به روغن جامد می‌ شود و در اتصالات لوله فاضلاب جاخوش می‌ کند. و پس از مدتی که فشار خروج آب کم می‌ شود. و این زنگ خطری است برای شما ….

این کار شایع‌ ترین دلیل گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه است و برای جلوگیری از این اتفاق، بیچ عنوان روغن را در داخل سینک ظرف‌شویی تخلیه نکنید.

برگ چای، پودر قهوه

برخی فکر می‌ کنند صافی موجود روی سینک مانع از ورود برگ چای به داخل لوله فاضلاب می‌ شود اما  درنظر داشته باشید که این زباله‌ های ریز به‌ راحتی از صافی سینک عبور می‌ کنند و در کنار چربی‌ ها، سدمحکمی تشکیل خواهند داد که به تدرج شما را به کمک یک لوله بازکنی نیازمند میکند.

پوست تخم مرغ 

پوسته‌ی بیرونی هم بسیار نازک هست و هم بسیار سخت. به همین علت  به‌ راحتی در لای درز های لوله و اتصالات گیر می‌ کند و باعث جمع شدن مواددیگر می‌ شود.

مواد دیگری که امکان دارد در لوله های آشپزخانه ایجاد اختلال کند

ماکارونی، برنج، نشاسته، ژله، غذا های فیبر دار، سیبزمینی، پرتقال، …  در این گروه از شایع‌ ترین دلایل گرفتگی سینک آشپزخانه است. این مواد در زمان ترکیب با آب  چسبنده و باعث انسداد لوله می‌ گردند.

پیشگیری از گرفتگی لوله های آشپزخانه

اولین قدم و ساده ترین روش برای باز شدن مجرای فاضلاب سینک ظرفشویی، باز کردن شتر گلو ظرفشویی و بهترین روش برای رفع گرفتگی چاهک کف آشپزخانه استفاده از لوله بازکن خانگی است. اما یادتان باشد هرگز خودتان به تنهایی دست به کار نشوید چرا که ممکن است آسیب های دیگری به لوله های آشپزخانه وارد کنید.

برای رفع گرفتگی لوله ها با لوله بازکنی معین سرویس تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم و نیروهای متخصص ما به کمک شما بیایند.
همه شماره های تماس با لوله بازکنی معین سرویس در قسمت پایانی صفحه درج شده اند.

Comments 0

Leave a Comment